orkar inge meraaa

Klockan ringde halv fem imorse, ville bara dö i det ögonblicket. Bestämde mig för att prioritera bort att göra iordning smörgåsar att äta till frukost på sjukhuset (där jag nu har praktik).
Sov en kvart extra istället!

Som sagt har haft praktik idag på sjukhuset. Har varit där i fyra veckor nu och har bara två kvar, räknar ner varenda dag kan jag säga! Ska blin så skönt att få komma tillbaka till skolan. 
Idag fick jag vara med och se när de bytte stomipåse på magen. För er som inte vet vad det är så sitter det som en liten påse på magen där tarmen töms i (ungefär).
Att byta sådana där påsar är något jag förmodligen aldrig kommer vänja mig vid, det är fruktansvärt vidrigt.
Men men nog om sådant där...

När jag väl kom hem idag så däckade jag bokstavligt talat i mammas säng och sov i två timmar!
Känner nu att det blev en onödigt lång sovstund, blir så svårt att somna när man väl ska sova ikväll...
'Jobbar' imorgon, fredag och lördag, så på söndag är jag nog toltalt stendöd. När man är van att ha helg så blir kroppen helt slut av att inte få två dagars vila i veckan.

Funderar på om man skulle göra lite varma mackor i ugnen och dricka lite varm oboy kanske?

Blir nog så! pussss pusss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0