och så var de inte 2011 längre

nu har vi inte hörts sen julafton vilket innebär att de va en vecka sedan. De är dåligt, jag vet. Men jag är ingen trogen bloggare och de hoppas jag att ni har märkt vid de här laget. De blir liksom lite inlägg när jag känner att jag orkar och vill. Men i alla fall, jag kan ju försöka få ihop lite av vad som har hänt under veckan.
Jag har varit in och shoppat lite på mellandags rean. De bästa jag har köpt är förhoppningsvis min nya TV. En 42 tums LCD - Tv. Har inte satt upp den än för att jag ska ha den på väggen men när den väl kommer upp hoppas jag att den va värd att köpa. Sen har jag även köpt lite kläder, inget särsklit. En tröja och två par jeans.
Köpte en jacka igår eftersom min mamma tvättade sönder min andra vinterjacka - i år också! De räckte tydligen inte med den som blev söndertvättad förra året....
Jaja så kan de va.

Jag och elin har fått låna min farbrors lägenhet i två månader för att han är i Thailand. Så där har vi installerat oss med allt från nya gardiner till, tavlor och doftljus från IKEA. Stället blev i alla fall mycket finare och vi trivs som handen i handsken.
Igår var det nyårsafton och efter mycket krångel fram och tillbaka så slutade det med att elin och jag skulle fira det i stan. Vi mötte upp madde och sandra på bussen vid klockan tre och sen bar de till norrstrand och vi började fixa oss inför kvällens äventyr. Runt halv sex kom killarna - Andre, Simon, Dennis, Johan, Erik och Johan . Vi spelade ölspel och hade de riktigt trevligt. Lungt och städat men ändå kul!
När klockan blev åtta så drog killarna för att de hade bokat ett bord på munken. Ellen kom till oss vid sjutiden så vi fem flickor blev kvar i lägenheten och chillade i en timme. Sen gick vi till McDonalds och åt fyllemat - innan vi hann bli hungriga. I förebyggande syfta rent ut sagt.
Vid tolvsalget mötte vi killarna vid torget. Jag fick tyvärr ingen nyårspuss iår och inte elin eller sandra heller så vi gav varandra en. Haha de är tur vi har varann!

Sen bar de av mot herrhagen till Dennis. När vi väl kom hem till dennis så visade de sig att mer än hälften av de personer vi hade passerat skulle också dit, vilket inte någon annan visste än tjejen som hade bjudit dom. De fick i alla fall inte komma in. Vi blev typ femton personer och fullast av alla va han som inte kunde en mening på svenska. Vi pratade engelska/spanska med honom hela kvällen. Eller aah, Simon pratade spanska med honom.

Trots att vi hade jätte kul och blev till och med erbjuden sovplats hos dennis traskade jag och elin hem när klockan var lite över fyra. De va svinkallt och vi hade ärligt talat ingen aning om var vi var när vi väl hade gått en bra bit.  Hem kom vi i alla fall och jag har nog aldrig sovit så gott.
Idag har vi käkat pizza, fick hemleverand till och med! Dennis, Johan, jag och elin skulle ha setts och tittat på film och käkat pizza men johan fick ändrade planer och dennis svarar ju inte i telefon , som vanligt.. De va synd, vi hade ju planer. "Fyra timmar inatt eller tjugo minuter imorgon, du väljer själv"
Valde alternativ nummer två, meen ne. Hahah....

tommie, min lilla ängel kom och hämta mig och elin i stan förut. När vi kom till molkom tänkte jag att jag skulle gått ner och spelat ryssen men ändrade mig när jag möttes av så sura miner.
Nu har min mamma kommit hem. Ska dra hela nyårshistorien för henne nu. Pusshej på er!

Vill passa på att tillänga ett hjärta åt Malin Westberg. En tjej från Vålberg som blev påkörd igår natt av en buss. Fruktansvärt hemskt men hon omkom i olyckan. Tänker på henne och alla anhöriga. Vila i frid, ängeln-malin.
<3

Bild på madzooo och mig igår!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0