och då innebär de att det är 99 dagar kvar idag

Det är så ovanligt tyst i min högra ficka. ÅÅH just ja! jag tappade ju mobilen.............................................
Yepp så är det.

Taggade som tusan i skolan igår åkte vi hem ivriga att få börja förkröka inför en krogrunda mitt i veckan. 100 dagars fest på tempel va det som gällde, och igår var det faktiskt exakt 100 dagar kvar tills vi springer ut med mössan på sne och ett förjävla glatt humör!! Åkte i alla fall hem gjorde mig iordning och sen skjutasde Börje in mig till stan - han erbjöd sig till å med själv i brist på annat å göra. Kom in till madde där nästan alla flickor redan befann sig - madde sandra och amanda, bara elin som saknas! Dom hade börjat dricka, själv hade jag bestämt mig för en nykter kväll så hallonsoda och en chipspåse vad det som befann sig i min påse. Fick en grogg av madde trots att jag bestämt mig för att vara nykter, men men va gör de om hundra år. Elin kom till slut när hennes träning var slut och knäppte en cider hon med. Efter någon timmes prat och sällskapsdrickande kom frågan "förresten hur tar vi oss hem?" Elin och jag skulle få sova hos madde eftersom vi inte tog oss hem till molkom. Men hur skulle vi ta oss till wåxnäs då? Nattbussarna kunde vi ju utesluta för sista bussen hem gick tjugo i tolv. Och det fanns alldeles för lite pengar i de flesta plånböcker för att en taxi skulle kunna vara ett alternativ. Vi provade därför att ringa runt men alla skulle sova, inte så kontigt de va onsdag. Vi gav upp hoppet helt och övervägde att skita i krogen. Men sen fick vi ett sms av jonas som erbjöd sig att betala våran taxi, snällatse sötaste jonas!
Elin ville hellre hem men vi andra tog bussen och gled mot stan. Blev en riktigt lyckad kväll trots endel tappad entusiasm!!

Idag när vi skulle pallra oss upp va det inte lika kul. Jag sov hos madde och vi skulle till universitetet idag för att lyssna på olika program. Sjuksköterska va det som var mest intressant för min del så det ville jag lyssna på och även många andra från klassen. När de var klart så fick vi åka hem. Amanda och jag höll inte tillräckligt bra koll på klockan så vi fick springa till bussen och då hände de  ------> jag tappade min mobil i all hast.

Just nu sitter jag här hemma och abstinensen kryper i mig. Med jämna mellanrum känner jag i fickan av ren ovana. Kommer bli en väldigt kämpig eftermiddag / kväll / morgon. Kanske borde tillägga att Sandra Törnberg hittade mobilen i snön och tar med den till mig till skolan imorgon. Första gången som jag längtar till skolan. Jag vill att det ska vara morgon nu!! Låter nog hur töntigt som helst men jag har gjort mig alldeles för beroende av min mobil för att kunna vara lugn i en sån här situation. Tycker ärligt talat synd om mig själv, de är så patetiskt..

Men men, de här va min dag. Kanske lägger ut en inlägg ikväll av ren ångest. Haha vem vet..?
Ha det så bra, håll i era mobiler och ha koll på dom.  puss från mig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0