det handlar om vår saga

Rotlös med Stiftelsen är den låten som har spelats mest på min spotify dom senaste dagarna. En låt som jag kände träffade mig ganska så rätt rakt i hjärtat. Dom som känner mig vet vilken bergochdalaban allt har varit med en nära vän till mig. Och det är just vad vi ska vara, nära vänner, bästa vänner. För där hör vi hemma allra bäst. Det är där jag trivs och som bara vänner så kan vi inte förstöra något som vi vill ha kvar. Vi har levt i skuggan av varandra hur länge som helst men nu är det på tiden att vi kliver fram och bara är. Vi letar båda efter en känsla av befrielse fast den ska inte vara utan varandra, utan den stannar där. Som bara vänner. Precis som vi ville.

jag kan inte, jag vill inte ens förstå mig,
hur kan jag då öppna mitt  allt?
Vår saga är slut nu, ingen kommer läsa den,
jag förstörde allt, Min underbara vän.
Jag vill inte andas, försök att förstå mig,
du kommer  alltid vara med mig, Min älskade vän.
Det finns inget att försvara, jag var elak och dum mot dig,
du som ville ha mig, jag tog, jag förstörde, jag var  blind.
Ta mig inte tillbaka, nu kan du bli hel igen.
Jag tycker om mig själv nu, allting är med oss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0