svenska rallyt, woho

Va vore väl de egentligen? Hela live är ju ett rally

Sitter med hövve i skärmen men inte fan kommer jag nån vart med hemtenten som jag skulle råplugga på idag.. Jag har i alla fall skrapat ihop en början men den kommer jag ju inte värst långt med. Jag skulle ha börjat med den igår men jag lyckades somna i boken och de blev inte värst mycket pluggande.
Helgen har tagit hårt på mina krafter och jag är så glad att jag har hemstudier denna veckan så jag kan vila upp mig lite grann.
 
Jag tog hälja tidigt förra veckan å gick av redan på onsdagen. Torsdag till fredag sov lina hos mig och vi försökte hela kvällen att få ihop allting som skulle fixas inför rallyt på  fredagen. De va lättare sagt än gjort ska jag säga er kära vänner. Men vi fick våra äggmackor och all fix och trix därtill. Vi var upp till Robin och gjorde upp vem som skulle köra på vilka och vilka bilar de skulle bli. Puttes folkvagn och Nystaduis Amazon. Jag fick som tur var köra amazonen!! Vi fick ju även äran då att hämta Robin och Robin i stan på natten, lämnade dock över de uppdraget till stackars Marcus Nilsson...
 
Klockan ringde fem på fredag morgon och vi gick upp förvånansvärt pigga och började göra oss i ordning. Ärtsoppsfrukosten hos blomman skippade vi och åkte hem till lina och kokade oss lite oboy istället. När alla var placerade i bilarna så gled vi upp mot vargåsen. Nystaduis, Linda, Frank och Olsson åkte med mig och vi hade väldigt kul. En hel dag med rally och nästan inte en strupe var torr (bortsett från oss som körde) så blev de en ganska bra dag. En del kanske skulle ha skippat de där sista ölen för de vart lite mycket men nån måste ju å andra sidan va fullast.
 
Vi for hem över och in till bolaget för att handla mer sprit. Å sen vart de efetrfest hos blomman. Dock fick jag inte delta i den utan jag pendlade fram och tillbaka mellan Robin Olsson och till norra viken för att hämta Putte och Richard. Blev tyvärr massa kaos i molkom och robin blev inte med till lindfors och när jag väl lämnat av folket där så var de nya folk som ville hem. När jag äntligen fått gått in genom ytterdörren stod folk klara att ta kvällen å de bar hemöver fär allihop.
 
Lina, Nystadius och Marcus åkte med mig hem så vi drog raggen Laskerud- Kilsta och sen Jonsbyn. Jag behövde upp till Norra viken yttligare en gång eftersom ja glömt min kasse i Puttes bil så efter att ha pratat med han en stund så åkte jag hem till min älskade säng.
 
Lördagen blev en mycket lugn dag. Från början till kväll. Jag softade i soffan precis hela dagen. På eftermiddagen följade jag med Jesper till Hammarö för att byta bil och sen åkte vi hem till mig. Hamnade i soffan igen och åt lite varma smörgåsar. När Jesper åkt så åkte jag till Marcus Nilsson. Den plan vi hade från början sket sig och vi fick andra planer. Aldrig skrattat så mycket i hela mitt liv tror ja som gjort den här kvällen. "plånboken, mobilen, ölen och armen, YEPP allt är med!"
Vi drog med oss Kikki och åkte till Kenneth i Deje och sen hem till Palm en sväng. De skulle inte bli en lång kväll men de blev de. Kul hade vi fast de vart en lugn kväll.
 
Igår va jag inte så pigg men de är bättre idag. Precis fått ett sms om att jag kan få köpa en Gyllene Tider biljett till Eskilstuna den 10 augusti. JAG ÄR LYCKLIGAST I VÄRLDEN.
Å med de säger ja, hej då å puss å kram


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0