i ett fotoalbum där står tiden stilla

Året har passerat och nu är vi inne på en ny början på ett helt nytt år. Kanske de inte är en början, de kanske är mittten eller bara en fortsättning på vad som har varit. Jag ser de nog som alla andra, en ny början, nya möjligheter och förhoppnigsvis helt nya äventyr och vänner.
 
Jag insåg precis att min kamera inte blivit så välanvänd som jag hoppats på iår. Jag har inte så jätte mycket bilder att dela med mig av men jag ska försöka att skrapa ihop lite av de som har hänt.
 
I år har mitt liv varit en total bergochdalbana. Både bland vänner och känslomässigt. Jag har lärt känna underbara nya vänner och jag har nästan trott att jag blivit kär. Jag har saknat så jag har gråtit mig själv tills sömns och jag har varit ute på massa äventyr. Jag har skrattat så jag har fått kramp i magen och jag har gjort saker jag aldrig trott jag skulle göra. Jag har provat nya utmaningar och jag har levt livet och verkligen upskattat.
 
Vi gjorde ett fantastiskt projekarbete jag och mina fina flickor. Allt var för välgörenhet och vi landade på ett toppbetyg.
 

Jag har åkt rally med bästa Jesper och vi kämpade oss upp högst på prispallen.
 

Jag har åkt till Elima i Linas renåå och haft hur kul som helst.
 

Jag har varit ute på massa massa äventyr med en väldigt underbar vän.
 

Jag har skaffat mig glasögon.

Jag har glidit ifrån några av mina älskade vänner.
 

Jag har firat en av mina allra bästa vänner fylla 18 år.


Jag har varit på bal och jag har tagit studenten och äntligen slutfört min utbildning till undersköterska.
 

Jag har mått som allra bäst i en långmerca med helt osalgbara vänner.

Jag har firat in midsommar och kanske druckit nån cider för mycket..
 

Jag har varit på kalas på råbäcken hos bästaste Daniel.
Jag har sett fram emot den bästa veckan på hela året - kolsnäs i sunne. Och den blev lika bra som förväntat.
Jag har trots upp å nergångar haft den bästa sommaren.


Jag har varit på eldfesten i hagfors.
 

Jag har varit ute i skogen och ätit bullar med min bästa vän elin.
 

Jag har varit till höljes och sovit i husvagn och kollat på rallycross med ett salt gäng.
 

Jag har varit i Gunnarskog på äventyr med Krsitin och Lina och lärt känna nya fina vänner.
 

Jag har vräkt i mig massa tacos med dessa filurer.
 

Jag har ridit på en livs levande häst!
 

Vi skaffade en ny familjemedlem- lilla bella.
 

Jag har varit med Nicke på älgjakt.
 

Jag har varit på semester i Thailand och träffat fantasiska människor ända från Lindköping, Borås och Kil.


Jag har firat in de nya året och haft en kanon kväll.

I år har jag förlorat vänner. Jag har vunnit vänner. Jag har förlorat mitt hjärta i nån annans och jag har tagit hjärtan också. Jag har gjort saker jag ångrar och jag har byggt minnen jag bär med mig livet ut. Jag har låtit saker falla och jag har tagit emot och försökt byggt upp. Jag har gett upp alldeles för många gånger och jag har haft all hjälp jag kan få att ställa mig upp och försöka på nytt igen. Nu säger vi hej då 2012. Vi ses aldrig mer igen. Men dess minnen bär vi med oss i våra fotoalbum. För i ett fotoalbum, där står tiden stilla. Mellan pärmarna är allting som förut. Varenda gång vi bläddrar i bland minnen, kan vi le och säga - tänk som man såg ut..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0