jag kryper tätt intill dig, som att hon skulle försvinna då

ett sent natt inlägg, klockan är tjugo i ett på natten just nu och jag har suttit och pratat lite med mamma och pappa. Bland annat om julklappsköp, herre jösses för dagens barn dom ruinerar en ju med sina önskelistor. De är minsann inga leksaker på dom listorna, de är bara nya telefoner, tvapparater och allt annat som är minst 4-siffrigt per föremål. Och så har jag lyckats fått tre yngre systrar.. Jaja de blir nog jul i år i alla fall och klappar också skulle jag gissa på!
 
Var i skolan igår och efter den drog Martina och jag till Max för att trycka i oss något väldigt onyttigt, och de gjorde vi också! En stadig meny och sen en lyxshake, satt fint runt magen de! Fick oss ett glatt besked båda två också att vi var godkända på mikrobiologitentan, gud är med mig - var ungefär de enda som jag hann tänka! Lyckoruset sprang genom kroppen och jag kunde faktiskt till och med känna att fan va stolt jag är över mig själv. Jag kan så mycket mer än vad jag tror och ändå tvivlar jag hela tiden. De kanske släpper, jag hoppas de. En enda sista tenta nu i farmakologi och sen är de jullov. Och efter de är det ett halvår kvar till sommarlov och de innebär att jag gått ett och ett halv år på sjuksköterskeprogramet - och de i sin tur innebär att jag gått hälften av min utbildning!!!  Snart är jag där, färdig examinerad sjuksköterska. Då skulle du se mig farfar, åh vad du hade varit stolt om du såg mig idag, och speciellt januari 2016. 
 
Fick ett sms av Ida igår som frågade om vi inte skulle åka in på bio. Och jovisst vad vore finare och fira tentan med om inte bio med fina flickor. Åse, Peppis, Alma, Ida och jag placerade oss i salong 8, rad 4 och såg på The hunger games - catching fire. Bästa ja sett på länge! Grymt rekomenderad film att se på, speciellt på bio!
 
Idag har jag befunnit mig på mitt arbete hela långa dagen och efter de åkte jag till Jesper. Som jag har saknat honom. Vi pratade om vad vi missat på den tiden vi inte umgåtts och sen slog vi i en Johan Falk film i dvd'n - alla råns moder. Min allra bästaste Jesper, bättre vän än honom får man leta länge efter - men frågan är om man nånsin hittar en?
 
Imorgon blir de plugg hela långa dagen och sen ska jag bege mig till arbetet igen. Inatt vaknade jag av en hemsk dröm. Han var med, men de värsta var att de var hon också. Nu ska jag sova en skvätt. Pussgodnatt
 
är hon vackrare än mig?
det finns dagar som jag tänker
mer på henne än  på dig
jag går bredvid men halkar efter
jag orkar inte springa mer
försökt att visa dig med blicken
men det är inte mig du ser
den här  platsen är nån annans och jag måste hitta ut
hur ska man älska nån som har  älskat nån förut?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0