things don't happen for no reason, they happen to teach you something

Oj hejhej bloggen, eller vad säger man? Shit de va verkligen inte igår! Ja har kikat in lite på min egen blogg, läst vad jag har gjort och de flesta inläggen har ja gjort är så invecklade att jag inte fattar om vem eller vad de är skrivet om men men, kul och läsa faktiskt i alla fall.
 
Senaste inlägget är från maj och nu är de november, de har hänt en del sen dess kan man väl säga. Jag har ju tyvärr minne som en guldfisk så jag minns väl inte ens hälften men jag kan väl dra i stora drag vad ni "missat" under tiden jag haft detta enorma uppehåll på bloggen.
 
I juni tog ja sommarlov och spenderade hela sommaren på Åsbacka, jobbade så mycket jag kunde och orkade och kunde till slut skramla ihop pengar så att jag äntligen kunde köpa mig en egen bil, en cheva -05. Midsommar firade jag hos Erik Blomqvist med fina vänner. En midsommar som inte alls slutade som de var tänkt, fick ett meddelande på facebook och efter de så spenderade jag varje ledig stund jag hade med Jonas Olsson, en pöjk ifrån Lesjöfors. Trots med och motgångar så finns de inte mycket som slår de minnena och den sommaren. Vi åkte till höljes tillsammans med Lina, Pierre och Marcus. Sammanfattningsvis så kan man säga att höljes nästa år blir svårslaget för trots vissa incidenter så hade vi skit kul!  Jag har varit på gyllene tider i sommar med min bästa Elin i Karlstad och rest ända till Eskilstuna med Jesper för å vråla halsen av mig igen till Ljudet av ett annat hjärta igen. Jag har inte badat på riktigt en enda gång i sommar men jag är riktigt bra på att titta på! Jag har spenderat tre dagar i Sunne och svängt mina lurviga ben till Magnus Uggla på Fryksdalsdansen, tyvärr kom ju inte min älskade Björn i år.. Jag har varit på folkrace med ett härligt grabbgäng och jag har solat mer än nånsin i vårt underbara väder vi hade denna sommar. Jag har haft massa myskvällar med mina bästa bätterbeter och i augusti månad hoppade jag på pinglorna Sandra och Elin på deras resa till Grekland. Vi spenderade 7 dagar i varsin solstol med glajjerna på näsan och drinkar i handen. Med all inclusive så njöt vi och åt och drack så de räckte för resten av året! Å med den resans slut så slutade min och Jonas resa också, vi kanske båda två insåg att de inte var rätt trots allt i alla fall. 
 
Väl hemma från vår resa till Grekland var de bara tillbaks i bänken. Skolan kändes mycket lättare och jag kunde nästan känna att de var roligt att gå till skolan, vill hälsa ett särskilt tack till Martina, min stjärna, hon lyser upp mina dagar! Har även haft 4 veckors praktik på Arvika sjukhus och träffat helt otroligt underbara människor och lärt mig huuur mycket som helst. 
 
Jag har varit på oxhälja i september och härjat runt i Filipstad. Jag och min äldsta barndomskompis Rebecca har hittat tillbaka till varann och byggt upp en starkare relation än vi någonsin haft. Jag har även hunnit med Arvikamarten i spöregn visserligen, men de fick gå de med!
 
Och idag då? Ja lever och ja mår väl okej. Livet har kommit med en aning många motgångar för mig nu. Bland annat när de gäller min kära bil, den har kostat mig några kronor nu den senaste månaden och de känns rätt tungt. För ungefär två månader sen placerade jag mig bakom ratten och skulle vara chaufför till Christoffer och några av hans kompisar som skulle på kalas i Ekshärad. Där träffade jag en person som jag aldrig i mitt liv hade kunnat gissa skulle ta över min vardag och mina tankar - så som han faktiskt gjorde. Han fick mig att känna mig så speciell och betydelsefull. Jag har fått en hel del nya vänner i Ekshärad och jag blir glad när jag tänker tillbaka på allt. Men med förmodligen helt fel uppfattning om en person är de med tungt hjärta ja sliter allt från tankarna. Ja är inte guds bäste barn men jag är värd bättre än så som allt blev i slutänden.
 
Med underbara vänner och en underbar familj så står jag med båda fötterna på jorden och jag lär av varje ny dag. Snart är de jul och nytt år och snart fyller jag 21. usch vad jag inte vill bli gammal..
Nu får de va bra för ikväll, imorgon väntas plugg och förmodligen bio! Puss på er och kul att ni kikade in!
 
 

finaste emma har tagit studenten!

min älskade bil. wow'en


förberedd inför midsommarfirande!

förfest innan avfärd mot höljes hemma på altan. fina lina!
 

Gyllende tider va helt sjukt grymma! bästa födelsedagspresenten nånsin!
fryksdalsdansen
 Jesper och cimpan badar
 har varit i Malung å sväng på kjolen!



spenderat en vecka i Grekland!
 
 

oxhälja!
allt var inte bra i Arvika, så här bodde jag..!


Arvikamarten!

lilla ossie och daniel
 
 
  
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0